Cinema 1 de febrer!!


Aquest diumenge nova sessió de cinema a El Local a partir de les 19:30h amb la pel.lícula "Miedo y asco en Las Vegas (1999, USA, 118 min.), de Terry Gilliam.


El film s'inscriu dins del Cicle "Les drogues i l'art" on es mostren dues grans obres de la literatura americana contemporània que van ser escrites per autors en període de drogadicció i, no obstant, han resultat èxits absoluts, fins a tal punt que se’n van fer dues pel·lícules que són les que us presentem: Miedo y asco en Las Vegas (autor: Hunter S. Thomson; director: Terry Gilliam); El almuerzo desnudo (William S. Burroughs; David Cronenberg). Ambdues dirigides en col·laboració amb els seus autors originals.


Mentre el primer (Thomson) utilitza la seva experiència personal per fer una crítica al somni americà i l’expansió de consciència que promulgaven els hippies, Burroughs ens endinsa en una barreja de documental i ficció de l’època de la seva vida en que va estar més penjat a les drogues fent ús d’al·lucinacions recurrents per descriure tot l’entrellat de la droga com mai ningú que hagi sobreviscut ho ha pogut fer.


Són dues obres de rebel·lió amb la societat convencional escrites des de l’epicentre de les drogues però a diferència del que estem acostumats a veure (Trainspotting, Requiem por un sueño,...) no busquen fer-nos passar una mala estona sinó mostrar una història diferent i divertida amb un fons de denúncia política ben clar. "Miedo y asco en Las Vegas" és segurament la més coneguda d’ambdues pel·lícules i la que que té més característiques de comèdia.


SINOPSI


Aquesta és la història d’un viatge salvatge al cor del somni americà: Las Vegas. El duen a terme un periodista (Raoul Duke-Johnny Depp) i el seu advocat (Dr.Gonzo-Benicio del Toro) que van a cobrir el reportatge de la major carrera de motos del món, la Mint 400, amb grans provisons de totes les drogues possibles. Quan arribin a las Vegas cada cop estarà menys clar el motiu pel qual estan allà i les al·lucinacions i paranoies els conduiran a una espiral de frau i bogeria a la ciutat.


La pel·lícula, dominada per les drogues i la comèdia deixa ben clar al llarg del metratge el motiu pel qual l’autor va escriure el llibre: volia narrar les mentides d’una época. Els dos protagonistes provenen d’un temps en que es creia en l’expansió de consciència mitjançant les drogues amb la fi d’arribar al que en deien el somni americà i la història n’és la conseqüència.
L’argument està basat en fets verídics de l’autor del llibre i el seu advocat, Depp i Del Toro imiten els personatges principals reals, gestos i aparença. La pel·lícula va estar nominada a la Palma d’or de Cannes i Depp va guanyar el premi a la millor interpretació de la FIBREPESCI.