MICRORELAT Nº 5


DILLUNS FESTIU DE MARÇ

Diumenge..? No... era dilluns... Sí, segur.. Era dilluns. Dilluns festiu. Ho recordo perquè hi havia gent a la plaça però no era plena. Els diumenges la plaça és plena. Sí, segur... Era dilluns festiu, al migdia... Potser les dues. Bé.. no, dos quarts de tres... Vaig arribar tard. Era febrer... o potser març... S'estava bé al carrer, no feia pas fred, de fet jo anava en màniga curta... Devia ser març doncs. Jo duia una jaqueta... però em molestava; me la vaig treure de seguida i, ara que ho recordo bé, duia màniga llarga sota la jaqueta. Sí, ara ho recordo, duia una samarreta color salmó amb una butxaqueta sobre el pit esquerre, però era un jersei primet, d'aquests que et poses quan comença a canviar el temps, aquests que et poses perquè ja tens ganes de caloreta i te la jugues, tot sabent que potser farà fred encara. Era març, segur. La llum que hi havia al carrer... el mercat a l'esquerra i jo avançant ràpid entre la gent, creuant casi sense mirar... I en arribar a la plaça vaig començar a córrer. Tot va tornar llavors. Però va tornar com mai abans havia estat. L'aigua de la font brollava amb alegria, recordo que el cor em bategava amb força, pocs cops m'he sentit tan viva... un agradable sol de març tenyia la pel·lícula amb un filtre càlid i només se sentien els nostres riures... Sí. Segur. L'últim cop que el vaig veure va ser un dilluns festiu de març.

MOMO